Khamis, 21 Januari 2010

TERIMA KASIH MOHD. FAIZAL JAMIL - JUARA SYAIR SDPM 2009

Malam ini akan diadakan Majlis Anugerah Sasterawan Negeri Melaka bertempat di Dewan Seri Negeri, Ayer Keroh, Melaka. Pada malam ini juga saya sekali lagi bersama-sama penggiat seni dan budaya Negeri Melaka yang diketuai oleh Cikgu Mohamad Musip, Munsyi Dewan dan Pensyarah Institut Pendidikan Kampus Perempuan Melayu Melaka (IPKPMM), pelajar-pelajar IPKPMM dibarisi oleh Siti Nurizwani Jasni, Nur Dalila dan Saidatul Nadirah dan Norliza Md. Yamin, Guru SK Serkam akan bergabung suara untuk persembahan Syair Anugerah.

Istimewanya, persembahan syair ini adalah variasi pelbagai lagu syair seperti Selendang Delima, Narasi dan Syair Sarawak selain mengangkat martabat syair di pentas persembahan seni dan budaya Negeri Melaka.

Terima kasih kepada Saudara Faizal Jamil sahabatku dari Sarawak yang juga bekas Juara Syair Kebangsaan Sayembara Deklamasi Puisi Merdeka 2009 kerana sudi merekodkan alunan Syair Sarawak kepada saya baru-baru ini. Semoga hasil tunjuk ajar dan sumbangan saudara diberkati oleh Allah S.W.T.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan